Latest News

FutureLink on Facebook

Futurelink Solutions

FutureLink gruppen udvikler og distribuere BatchFlow platformen.
Futurelink Solutions
Futurelink Solutions
Handler "switching cost" for dig om teknik, økonomi eller magelighed, hvis du skal skifte teknologi/platform?

Eller er det en skøn blanding?

Med det spørgsmål mener vi, at hvis du står for at skulle skiftet et system ud (eksempelvis ERP- eller leverandørfakturasystem eller for dens sags skyld hvis du skal gå fra Apples iOS til Android), hvad er det så, der gør om du vælger det ene system frem for andet?

Eller måske helt vælger at lade være med at skifte system?

Og gør du noget for at beregne "switching cost", altså sætte tal på hvad det vil koste dig at skifte system, og hvad du kan opnå af gevinster og besparelser - såvel økonomiske som tidsmæssige?

Vi oplever at "switching cost" diskussionen hurtigt kommer til at handle om manglende tid og fokus på at få beregnet hvad det koster at implementere nye systemer, og hvilke gevinster det kan give.

Det kan hurtigt ende med at handle om "magelighed", eller "det giver nok ikke rigtigt noget alligevel at skifte".
Har du nogle tanker om "swithing cost" som du vil dele med os og vores følgere?

#switchingcost #roi #effektivisering
Futurelink Solutions
Futurelink Solutions
SODAVAND: Lille, mellem, stor eller gigant❓
Når du på et tidspunkt går i biografen, skal du tage stilling til størrelsen på sodavand.

Du vælger sandsynligvis ud fra hvor tørstig du er, eller om du også skal dele sodavanden med kæresten.
Du har sikkert også prøvet at smide en halvfyldt sodavand ud, når filmen er slut fordi du fik købt mere end du kunne drikke, da det kom til stykket.

Efter at have arbejdet i it verdenen i mange år synes jeg, at der er paralleller mellem det at bestille sodavand og det at skulle vælge it-systemer (eksempelvis ERP, CRM, automatiserings- og betalingssystemer o.lign.).

For her gælder det jo også om at vurdere, om du har brug for en lille, mellem, stor eller ligefrem gigant løsning, der både kan løse aktuelle behov og skaleres til fremtidens behov.

I den sammenhæng oplever jeg ofte, at ingen vil have den lille løsning, fordi den bliver opfattet som en slags “light” produkt.
Men måske kan den lille løsning rent faktisk løse dit problem - også på sigt.

Uanset hvad, så er det værd at tjekke behovet grundigt, inden du bestiller, og det er selvfølgelig uanset om der er tale om it-systemer, support, kundeservice eller størrelsen på sodavand 😊

#skalering #rightsizing #oversizing
Futurelink Solutions
Futurelink Solutions
SOMMERTID ER AUTOMATISERINGSTID❗

Sommerferietiden er for de fleste af os en periode, hvor mange af kunderne er gået på ferie, så der er mere stille i virksomheden.

Når der er mindre travlt med kunder, kan det være et godt tidspunkt til at få nogle af jeres manuelle processer digitaliseret, optimeret og automatiseret.

Formålet med sådan en øvelse handler om, dels at øge effektiviteten, dels minimering af fejlmuligheder, og dels at gøre jeres forretning mere skalérbar uden at der nødvendigvis skal hyres flere administrative hænder.

Helt grundlæggende gælder det om at tænke digitalisering og automatisering ind i jeres økonomisystem i forhold til de “touchpoints”, hvor der fortsat er blandet papir og manuelle processer ind i arbejdet.

Det kan eksempelvis handle om digitalisering af jeres kreditkortomkostninger med automatisk import af transaktionerne og et godkendelsesflow.

Et andet eksempel kan være jeres leverandørfakturaflow, hvor der gælder om at minimere eller helt eliminere manuelle processer, og erstatte det med ERP-integration og OCR-scanning af bilag og fakturaer.

Er du i gang med sommerautomatiseringen❓
Futurelink Solutions
Futurelink Solutions
2 ting du kan gøre for at øge din it-sikkerhed 🔐

Der er mange måder at øge din it-sikkerhed på, men 2 ting går igen og igen, når det gælder om at beskytte dine it-systemer mod uautoriseret brug, hacking, phising og lignende:

1. Sørg for at have et unikt, stærkt og langt password, som skal bestå af en kombination af tal, bogstaver (små såvel som store) samt særlige tegn og symboler.

2. Aktivér en såkaldt 2-faktor godkendelse (også kendt som to-faktor autentifikation eller 2-trins autentifikation, ofte forkortet 2FA). i.f.m. dit login således, at du udover password også skal indtast typisk en kode, som sendes via SMS eller kan tilgås via en særlig app.

Ved at kombinere et unikt, stærkt 💪 og langt password og 2-faktor godkendelse, øges sikkerheden markant uanset om der er tale om adgang til virksomhedens mailsystemer, ERP-systemer eller lignende.

Vi har netop tilføjet muligheden for at aktivere 2-faktor godkendelse til BatchFlow4 således, at du også på vores platform har mulighed for at tilføje et ekstra lag af sikkerhed.

#itsikkerhed #datasikkerhed #2faktorgodkendelse
Futurelink Solutions
Futurelink Solutions
Futurelink Solutions
En krøllet kvittering koster snildt 10 minutters arbejde❗

Hvordan det❓

Jo, hvis en kørende sælger eller håndværker ikke har en indscanningsapp til at "fange" bonnen fra Føtex, når der er blevet købt noget til frokostordningen, så kan der hurtigt gå tid med at få bogført noget så banalt som en bon.

Måske skal bogholderiet bruge tid på at rykke for overhovedet at få kvitteringen.

Medarbejderen skal bruge tid på enten at tage bonnen med på kontoret og aflevere, eller også bliver der taget et billede af bonnen, som så bliver sendt via e-mail.

Så skal der tages stilling til, om det er en personaleudgift, og måske om der er tale om udlæg eller det skal udlignes op imod et kreditkort.

Er det repræsentation, mangler der måske oplysninger på kvitteringen i forhold til deltagere, firmanavn og årsag.

Hvis det var et udlæg, skal beløbet enten overføres via en bankoverførsel eller sættes på næste lønoverførsel.

Min pointe er at det gælder om at bruge indscanning eller foto via app på mobiltelefon i.f.t. den slags bilagshåndtering - for det sparer tid og gør det mere effektivt for alle.

Den krøllede bon?

Når den først er indscannet, så kan bonnen såmænd ryge i skraldespanden og alt er okay 😊
Futurelink Solutions
Futurelink Solutions
5 praktiske råd til at tidsoptimere dit faktura workflow.

På basis af erfaringer fra både kunder og samarbejdspartnere, har vi lavet en liste med 5 konkrete råd, der kan hjælpe dig med at spare tid og ressourcer i dit faktura workflow:

RÅD NR. 1
Sørg for at råmaterialet til din løsning er tidssvarende med OCR teknik eller e-faktura.

RÅD NR. 2
Sørg for at have en "konteringsrobot" og brug skabeloner, hvor det giver mening, eksempelvis til tilbud, faktura, lagersedler, ansættelseskontrakter o.s.v.

RÅD NR. 3
Sørg for at alle godkendelser bliver gjort regelmæssigt min. 1 gang om ugen således, at alt sker i ét flow. Det sparer tid og arbejdsgange.

RÅD NR. 4
Begræns små udlæg, hvor det er muligt og tænk i storindkøb. Jævnfør en af vores kunder koster det ham kr. 150 at processere en bon på morgenmad til drengene igennem bogholder og revisor.

RÅD NR. 5
Du skal sikre dig, at dine leverandører er erfarne i både teknik og praktiske finansielle processer - det er ikke nok "bare" at levere et stykke software med smart design.

PS: Sidder du med et sjette eller syvende råd, så del det gerne med os andre 👏

#fakturaflow #digitalisering #optimering #batchflow4

START NOW – CALL US Ikon-Telefon70 22 98 00

START NOW – CALL US

Ikon-Telefon70 22 98 00

We are ready to help you to start using electronic invoicing.
If you do not already have BatchFlow we are ready to come visit you to show you a web-demo of our solutions.

Still not sure if FutureLink is for you? Try a FREE demo for 30-day trial.

Read more about BatchFlow2